چگونه اندام زیبا تری داشته باشیم؟

فرم صحیح  قرار گرفتن بدن


شیوه صحیح قرار گرفتن بدن یا به عبارتی صاف ایستادن، مسئله مهمی است که روز به روز بیشتر به دست فراموشی سپرده می شود. روزهایی که سرکار و در مدرسه می گذارنیم پر از عادات و تکالیفی است که به شکلی کاملا دور از فاکتورهای انسانی –ارگونومی انجام می گیرند.
چند مثال آشنای این موارد: کار با کامپیوتر، کیفهای رو دوشی یا کوله پشتی بسیار سنگین و قرار دادن گوشی تلفن بین گردن و شانه است.
پشت ما، بهای تمام این رفتارهای نادرست را می پردازد. بنابر نتایج یک تحقیق در دانشگاه دوک (Duke University)، درد پشت در آمریکا سالانه هزینه ای معادل ۹۰ می لیارد دلار دربر دارد.
گذشته از پشت درد، وضعیت نادرست بدن می تواند مشکلات دیگری از جمله تحلیل مفاصل و آرتروز فرسایشی را نیز ایجاد کند. به گفته شرلی سارمن (Shirley Sahrmann) استاد ورزش درمانی در دانشکده طب دانشگاه واشینگتن: ” قرار گرفتن نادرست، ماهیچه ها و مفاصل را به شدت تحت فشار قرار داده و زمی نه را برای پشت درد و آرتروز فراهم می کند.”
به این ترتیب که مثلا قرار گرفتن در فضای کاری که نادرست چیده شده باشد، موجب می شود که شخص بالاتنه خود را به جلو خم کرده، فشاری مضاعف بر ستون مهره ها وارد کند و همی ن موجب تاب برداشتن تدریجی ستون مهره ها شود. سپس عضلات خود را با این حالت قرارگیری جدید وفق می دهند.

ادامه مطلب: چگونه اندام زیبا تری داشته باشیم؟

چند راهکار عالی برای کوچک کردن شکم

کوچک کردن شکم

بهترین روش برای کوچک کردن شکم، خوردن میوه ها بخصوص میوه های کم قند و کم چرب در صبحانه است.

اگر بخواهید لاغر شوید و شکم شما کوچک شود باید مدتی صبحانه خود را به میوه اختصاص دهید و تا ظهر غذای دیگر نخورید. بهترین میوه برای این کار مرکبات و انواع آلو و گوجه و گلابی است. بقیه میوه ها نیز در این مورد مفیدند.

وقتی شما چند روز صبح، میوه مثلاً لیمو یا پرتقال خوردید و تا ظهر غذای دیگری نخوردید مشاهده خواهید کرد که پیه های شکم شما آب شده و می توانید ورزش نمایید و شکم بند ببندید.
اگر می خواهید واقعاً لاغر شوید برعکس آنچه تا به حال شنیده اید برنج و سایر مواد نشاسته ای و پرچربی را شب میل کنید و صبح جز میوه چیز دیگر نخورید که گفته اند صبح میوه طلا است.
توجه: بهترین دستور برای کوچک شدن شکم، انحصار صبحانه به خوردن میوه است مشروط بر اینکه تا ظهر غذای دیگری نخورید.

میوه های که برای لاغری مفیدند شامل:
سیب:
سیب سرشار از ویتامین های A,B,C ، مواد چربی، تانن، اسید مالیک و سلولز می باشد. سیب دارای مواد آهنی، آهک، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و سیلیس می باشد. مصرف سیب را برای اشخاصی که مبتلا به مرض چاقی هستند تجویز می کنند.

ادامه مطلب: چند راهکار عالی برای کوچک کردن شکم

مشاوره تغذیه و رژیم درمانی

مشاوره تغذیه و رژیم درمانی

 

کسانی که دچار اضافه وزن و چاقی میباشند، احتمالا رژیم های مختلفی را تجربه کرده اند.

صرف نظر از تنوع فراوان این گونه رژیم ها و میزان موفقیت آنها در کاهش وزن، نکته حائز اهمیت سلامت جسم و روان بعد از رژیم های غذایی کاهش وزن میباشد.

ادامه مطلب...مشاوره تغذیه و رژیم درمانی